BOLEČINA

Kako lajšati bolečine
v mišicah in sklepih?

Bolečina je zelo neprijeten občutek in lahko precej poslabša kakovost življenja.

Pogosto je prvi znak, da se v našem telesu nekaj dogaja.

Dejstvo je, da je bolečina neprijetna za vsakogar, žal pa se ji skoraj nihče ne more povsem izogniti.

Bolečine so različne, med seboj se ločijo po različnih merilih. Eden izmed teh je trajanje bolečine in tako glede na čas trajanja ločimo akutno in kronično bolečino.

Akutna bolečina je bolečina, ki je najpogosteje povezana s poškodbo tkiva. Med te bolečine sodijo zvin gležnja ali prsta, zlom kosti in bolečina v križu. Akutna bolečina traja določen čas in nato izzveni, ko se poškodba tkiva zaceli. Pri akutnih bolečinah pomaga hlajenje, zato priporočamo izdelek Perskindol Active Cool.

Kronična bolečina je prisotna dlje časa in ni več simptom, ampak bolezen. Zaradi hladilnega učinka se uporaba izdelka Perskindol Active Classic priporoča predvsem za lajšanje in blaženje bolečin.

Glede na mesto izvora bolečine ta lahko izvira iz notranjih organov ali iz zunanjih delov telesa.

Pripravili smo opise različnih vrst bolečin, ki izvirajo iz zunanjih delov telesa. Dobili boste tudi nasvet, kako si lahko pomagate sami.

Bolečine v križu

Bolečina v križu sodi med najbolj pogoste bolečine

Ledveni del hrbtenice nudi oporo celotni teži zgornjega dela telesa in skrbi za mobilnost pri vsakodnevnem gibanju, zato je predel križa zelo dovzeten za poškodbe in bolečine.

Lumbago, kot se tudi imenuje bolečina v spodnjem delu križa, običajno povzročita predolgo sedenje ali nateg mišic in vezi.

Samo en napačen gib je včasih dovolj in nenadoma začutite ostro bolečino, ki je lahko tako huda, da komaj stojite pokonci.

Po raziskavah je bolečina v križu najpogostejša oblika bolečine, ki jo vsaj enkrat v življenju doživi skoraj vsak, zato je tudi zelo pogost razlog za nezmožnost opravljanja dela.

Gre sicer za res močno bolečino, ki je običajno neškodljiva. Za pravilno zdravljenje simptomov je treba ugotoviti vzrok lumbaga in ga po možnosti odpraviti.

Pri večini ljudi minejo bolečine v 2 do 3 tednih. Navadno jih lahko obvladamo sami brez zdravniške pomoči.

Zdravnika obiščite, če je bolečina res huda in jo spremljajo mravljinci ali se pojavi šibkost v nogah.

Vadba in masaža pomagata sprostiti mišice.

Bolečine v kolenu

Razlogi za bolečine v kolenih so različni

Kolenski sklep je eden najbolj izpostavljenih sklepov našega telesa. Sestavljen je iz treh delov – notranji del, zunanji del in pogačica.

Bolečina v kolenu je lahko ostra, topa, zbadajoča ali skeleča. Pojavlja se lahko zadaj, ob strani ali spredaj.

Bolečine sicer še ne pomenijo hudih težav, a jih vseeno ne zanemarite. Posebno pozornost velja nameniti otečenemu kolenu.

Najpogostejši vzroki za bolečine v kolenskem sklepu so nenadne in akutne poškodbe, vnetja in degenerativne spremembe, ki so posledica nepravilne uporabe sklepa ali prevelike teže.

Predvsem tekači se pogosto spopadajo s težavo, ki jo imenujemo preobremenitveni sindrom, ko v kolenu nastanejo manjše mikropoškodbe.

Pri večjih težavah se priporoča obisk zdravnika, lahko si pomagate tudi z vajami in masažo.

Bolečine v vratu

Najpogosteje jih povzroča dolgotrajno sedenje

Vratna hrbtenica je izjemno prilagodljiva in omogoča premikanje glave, vendar so mišice na tem predelu močno obremenjene.

Glavni razlog za bolečine v vratu so običajno preobremenjene in napete mišice v predelu hrbta, vratu in ramen.

Težave z držo, ki jih povzročajo delo z računalnikom, težko fizično delo ali stres, so po navadi glavni razlogi, ki sprožijo bolečine v vratu. Med ljudmi boste zasledili izraz “heksenšus”.

Bolečine v mišicah vplivajo tudi na gibljivost vratu. Če mišične napetosti ne odpravimo, lahko pride do začaranega kroga bolečine.

Dobra novica je, da bolečine v vratu zaradi napetosti običajno same izginejo.

S starostjo obstaja tudi naravna obraba vratne hrbtenice. Poškodbe medvretenčnih diskov in teles vretenc ter osteoartritis lahko povzročijo bolečino. Bolečine v vratu se včasih celo razširijo na ramena in roke, lahko pa povzročijo tudi senzorične motnje ali izgubo moči.

Pri težavah z vratom pomagajo raztezne vaje, ki poleg masaže vodijo v sprostitev prizadetih mišic in povečano gibljivost vratu.

Bolečine v komolcu
– teniški komolec

Ne gre za bolečine, povezane samo z igralci tenisa

Zdravniki so leta 1873 prvič opisali to bolečino na zunanji strani komolca. Deset let kasneje se je prvič uporabil izraz “teniški komolec”.

Teniški komolec nastane zaradi prekomerne uporabe mišic podlakti. Tetiva, ki povezuje mišico s kostjo, se spremeni na dnu in povzroči značilne simptome.

Od 100 prizadetih ljudi pa je le pet do osem res teniških igralcev, saj »teniški komolec« lahko dobite tudi pri drugih športih, kot so golf, badminton ali plezanje.

Najbolj pomembno pa je, da je za večino ljudi ta težava povezana z delom. Enostranska uporaba tipkovnice in miške med delom na računalniku povečuje tveganje za nastanek teniškega komolca.

Za mnoge ljudi je teniški komolec dolgotrajna nadloga. Zato je poleg natančne diagnoze in terapije še posebej pomembna preventiva.

Pravi nasvet je, da se ustavite in sprostite mišice takoj, ko začutite znake krčev ali bolečine.

Redna vadba in masaža pomagata sprostiti mišice.

Bolečina v zapestju

Bolečine pogosto povzroča delo z računalniško miško

Bolečina v zapestju roke je najpogosteje posledica poškodbe, utesnjenega živca ali degenerativnih sprememb (artritis). Redkeje se za bolečinami v zapestju skrivajo še kakšni drugi vzroki.

Za pravo diagnozo je pomembno vedeti, kdaj je bolečina nastala, kdaj se pojavlja in kakšne vrste je bolečina.

Pogosto se bolečine začnejo pojavljati postopoma. Pojavi se mravljinčenje ter bolečine v zapestju, dlaneh in prstih, kar je pogosto posledica sindroma karpalnega kanala, kjer govorimo o utesnjenosti medialnega živca v zapestnem prehodu.

Tendonitis ali vnetje tetive v zapestju se pojavi pri preobremenitvah v športu. Lahko pa gre za enolična gibanja in slabo držo pri delu. Prekomerna uporaba pametnih telefonov in igralnih konzol lahko sproži tudi tendinitis palca.

Artroza ali obraba sklepa v zapestju je pogosta, saj gre za precej obremenjen sklep. Pogosto se artroza pojavi pri poklicih, kjer dolgo časa opravljamo enake gibe.

Pri vnetnem vzroku bolečin v zapestju je za krajše obdobje priporočljiva imobilizacija. V številnih primerih pomaga masaža sklepa in redno izvajanje vaj.

Bolečine v hrbtenici

Težave v hrbtenici so lahko podnevi in ponoči

Veliko ljudi se v vsakdanjem življenju spopada z bolečinami v hrbtu.

Bolečine v hrbtenici se lahko pojavijo na različnih področjih hrbta. Večina je nespecifičnih in simptomi popolnoma ali vsaj opazno izginejo po dveh do štirih tednih. Pri več kot polovici prizadetih pa se bolečine v hrbtu vrnejo.

Bolečine v hrbtenici imajo lahko organske in psihološke vzroke.

Strokovnjaki sumijo, da je mišična napetost nespecifičen organski vzrok. Slaba drža ali pomanjkanje vadbe pogosto vodita v bolečo mišično napetost.

Nepravilna obremenitev hrbtenice ima lahko različne vzroke. To na primer vključuje napetost v šibkih hrbtnih mišicah v primeru preobremenitve ali neravnovesja med različnimi mišičnimi skupinami.

Zato ne krepite le hrbtnih mišic, temveč tudi mišice medeničnega dna, trebuha in trebušne mišice.

V nekaterih primerih so za bolečine v hrbtu odgovorne tudi bolezni. Na primer, bolniki s hernijo diska ali zožitvijo hrbteničnega kanala trpijo zaradi bolečin v hrbtu. Težave s hrbtom lahko povzročijo tudi osteoartritis, osteoporoza, poškodbe vretenc, vnetja in številne druge bolezni.

Bolečina, ki se iz hrbtenice širi proti boku in ne nižje v nogo, je bolj znak obrabe hrbtenice in ne išiasa. Za išias oziroma vnetje ishiadičnega živca je namreč značilno, da se bolečina iz ledvenega dela hrbtenice širi na področje, ki ga prizadeti živec oživčuje. Pogosto se širi v nogo, praviloma nižje od kolena.

Prava diagnoza je pomembna za izbiro prave terapije. Zdravljenje je odvisno od vzrokov in resnosti bolečine v hrbtu.

Z masažo, zadostno vadbo, pravilno držo in zaporedjem gibov, ki so prijazni do hrbta, lahko ublažite ali preprečite bolečine v hrbtu.

Bolečine v mišicah

Bolečine po vadbi so pričakovane

Človeško telo ima več kot 650 mišic. Mišice se skrčijo in sproščajo, kar omogoča različne funkcije v telesu. Nenehno menjavanje napetosti in sprostitve vodi do optimalne oskrbe mišic z energijo.

Bolečine v mišicah so lahko razpršene po telesu. Na primer, bolečine v okončinah pogosto spremljajo prehlad ali gripo.

Bolečine v mišicah se najpogosteje pojavijo kot posledica mišične napetosti ali mišičnih poškodb.

Pri ljudeh, ki dolgo sedijo ali stojijo, posamezne mišice dolgo ostanejo napete.

Ta stalna napetost stisne majhne krvne žile v prizadetih mišicah, poslabša pretok krvi in ​​moti oskrbo mišic. To pogosto povzroča kronično mišično napetost.

Napetost je lahko boleča, omejuje gibanje in vodi v nenaravno držo. Napete mišice so otrdele, občutljive na pritisk in jih je pogosto mogoče čutiti kot vozel ali izboklino.

Ne samo napačna drža, ampak tudi stres spodbuja napetost mišic. To pogosto vodi do skrajšanja napete mišice, kar privede do slabe drže, ki spet vodi do nadaljnje mišične napetosti.

Napete mišice so tudi bolj nagnjene k poškodbam, kot so napetosti zaradi nenadne prenapetosti mišic.

Nategi mišic in vezi pa so zelo pogoste športne poškodbe.

V primeru obremenitve, nenadna preobremenitev ali nenaravno gibanje povzroči prenapetost mišice. Mišica se strdi in razvije se krčevita bolečina, ki se postopoma povečuje. Mišica boli pri napenjanju in raztezanju.

Če zanemarite bolečino in še naprej obremenjujete nategnjeno mišico, se lahko posamezna mišična vlakna pretrgajo. V tem primeru strokovnjaki govorijo o pretrgani mišici.

Medtem ko se raztrgana mišica celi dlje časa, se nategnjena mišica lahko obnovi v nekaj dneh. Vseeno pa lahko traja do tri tedne, da se v popolnosti pozdravi.

Najboljši nasvet je, da se poskusite izogniti slabi drži in redno telovadite. V vsakdanjem življenju pogosto zadostujejo dve do tri minute vadbe za sprostitev napetih mišic.

Kopanje ali lokalna uporaba toplote, na primer s toplotnimi obliži, lahko sprosti mišice.

Pretok krvi se lahko ciljno stimulira lokalno z ročnim pritiskom in masažo.

Bolečine v gležnju

Zvin gležnja je najbolj pogosta poškodba

Bolečine v gležnju so posledica slabe stabilizacije stopala ali športne poškodbe.

Osnovna oblika vsakodnevnega gibanja je hoja, ki se preko hitre hoje stopnjuje do teka. Pogosto se pri tem pojavijo bolečine v gležnju, ki so največkrat odraz preobremenjenosti.

Gležnji namreč tvorijo povezavo med telesom in tlemi. Morda še niste razmišljali o teku na način, da v bistvu med tekom uporabljate aktivno le eno nogo, ki tako drži težo celotnega telesa, kar zelo obremenjuje vezi.

Ponavljajoča se poškodba je denimo tendinopatija, ki jo povzroči večkratno obremenjevanje sklepa s slabo telesno mehaniko ali neprimerna obutev.

Med športnimi poškodbami je zagotovo najpogostejši zvin gležnja.

Vezi potekajo na zunanji strani sklepov in stabilizirajo sklepno kapsulo. Vodijo in omejujejo gibanje sklepov.

Do raztezanja vezi pride, ko so vezi ob hitrem in nenaravnem gibanju obremenjene in pretirano raztegnjene. Najpogosteje gre za raztezanje vezi na stopalu in gležnju.

Če sumite na raztezanje ligamentov, takoj prekinite z vadbo. Boleči sklep ohladite in ga stabilizirajte ter ga dvignite, tako da lahko oteklina popusti.

Pri preprečitvi težav veliko lahko storite že pred vadbo, tako da dobro ogrejete svoje telo. Ogrevanje povzroči zvišanje telesne temperature. Mišice so bolje oskrbljene s krvjo in vezi postanejo bolj elastične.

Ogrevanje je še posebej pomembno v deževnem in hladnem vremenu. Izogibajte se preobremenitvi utrujenih mišic. Izboljšajte svojo telesno pripravljenost in trenirajte koordinacijske sposobnosti.

Bolečine v kolku

Bolečine v kolkih omejujejo gibanje

Bolečine v kolku imajo lahko različne vzroke, ki so odvisne od starosti.

Nekaj prirojenih težav imajo lahko že otroci, pri odraslih pa sta vzrok bolečine najpogosteje preobremenitev in obraba (artroza) kolka.

Pri artrozi kolka gre za spremembo, ko se stanjša hrustanec, ki z leti tudi izginja. To pa povzroča drgnjenje kosti ob kost, kar povzroča bolečine.

Bolečine v dimljah in spredaj v stegnu, ki se še povečujejo pri daljših obremenitvah ter jih spremlja občutek jutranje okorelosti, so pogosto znak začetne artroze kolčnega sklepa

Drugi možni razlogi za bolečine v kolku so lahko še artritis (vnetje kolka), Trohanterni burzitis ter prenesene bolečine iz hrbtenice, sklepov, sečil in slepiča.

Pri manjših preobremenitvah sklepa si pomagamo sami s počitkom.

Redna vadba za področje kolka je pomembna za vzdrževanje gibljivosti sklepov, jakosti in moči mišic ter prožnosti kolčnega sklepa.

Na naši spletni strani uporabljamo piškotke. Nekateri od njih so obvezni, drugi so namenjeni izboljšanju vaše uporabniške izkušnje na naši spletni strani.

Nastavitve zasebnosti shranjene!
Nastavitve zasebnosti

Ko obiščete katero koli spletno mesto, le to lahko shranjuje ali pridobi podatke v vašem brskalniku, večinoma v obliki piškotkov. Tukaj nadzirate svoje osebne nastavitve za piškotke.

Ti piškotki so potrebni za delovanje spletnega mesta in jih ni moč onemogočiti.

Za pravilno delovanje spletne strani uporabljamo naslednje tehnične piškotke
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

ONEMOGOČI VSE STORITVE
OMOGOČI VSE STORITVE